Saturday, January 29, 2011

Bike Rack THULE untuk Exora





Kami mencari rack yang sesuai untuk basikal Raleigh & Merida kami agar mudah kami mengayuh basikal ini ke tempat yang lebih menarik dan "adventurous". Kami cuba googling nama kedai yang menjual "carrier" atau bike rack yang berkualiti dan lasak. Cari punya cari, setelah mencuba 2 buah kedai akhirnya telah jumpa kedai "Overlander" di SS2/24, PJ yang juga wakil jualan jenama "THULE" dari Sweden.



Setelah berunding dengan harga dan jenis yang sesuai akhir kami pun bersetuju untuk memasang jenis THULE pada bumbung Proton Exora kami. Harga hingga mencecah RM2,000 lebih untuk set frame bumbung dan 2 set bike rack. Nak tak nak terpaksa juga beli sebab dah lama kami idamkan dan memerlukan kelengkapan ini.


Langkah pemasangannya dapat dilihat seperti dalam gambar-gambar ini.
1.Mula-mula dipasangkan frame bumbung kepada kedua-dua set bike rack. Setelah siap dipasang kedua-dua set itu barulah dipasangkan ke atas bumbung Exora.



2. Setelah dipasangkan dan kunci rack ini di atas bumbung dengan teguh dan selamat akhirnya siaplah untuk dibawa basikal di atas bumbung Exora itu nanti.

Tunggu dalam post akan datang bila tiba masa untuk bawa 2 bike kami nanti.


Cara-cara memasang bike ke bike rack Thule ProRide 591


Mengapa kami memilih untuk memasang bike akhirnya...ada banyak sebabnya



No comments: